Ragdoll

Iza
S*Gårdös Izadora
 
RAG j 04 21 - Lilasköldpadd- tabbymaskad mitted
 
[Galleri] [Stamtavla]
 
Iza hämtade jag utanför Kumla hos Annika Esplöv. Både jag & Jim har sedan en tid tillbaka velat ha en creme-färgad hona, eller en blåsköldpaddstabby. När jag såg första bilden på Iza så trodde jag att hon var creme. När jag fick reda vad hon egentligen var så visste jag på en gång att vi skulle ha henne. Jag är ju svag för choklad-genen & att få en sköldpadda & dessutom vår första mitted i ett var ju bara en fantasi! Så jag bilade ensam ner till Annika. Snöstorm både dit & hem. Väl hemma så var hon till en början väldigt blyg. Men lugn & kärleksfull. Planen var att hon skulle bo hos en fosterfamilj, men Alva ville inte släppa henne. Så efter nyår kommer hon att flytta till Alvas pappa som hennes 'egna' katt. En kompromiss som gjorde en 5åring överlycklig. Tack Annika för denna fina tös!
 
Himla
S*Ninas mirakel Himla-Liv

RAG b - Choklad colorpoint
2010-03-31

[Galleri] [Stamtavla]

Himla har vi köpt av Nina Hellberg då hon inte längre kunde ha kvar sina katter. Himla är en snäll tös, som redan haft en kull innan hon flyttade hit. Himla har sedan hon fick sin kull här hos oss blivit duktigare på att ta plats. Hon är en riktig godisråtta & står bakom mig & piper så fort jag står vid någon av bänkarna i köket. Hon älskar att mysa & kan sova på balkongen i timmar. Kattungarnas första 2 veckor fick hon stanna inne dock så dom slapp känna sig bortglömda. Nu får hon gå ut & in på balkongen som hon vill, de dagarna som det är tillräckligt varmt för oss att ha dörren öppen. Himla är precis min typ av Ragdoll. Hon har en riktigt fin haka, en fin krage. Lagom små öron med rätt avstånd. När jag bär henne så slappnar hon av helt & hon älskar att ligga mitt i vägen. Tack Nina för ditt förtroende!


Li
S*Ninas mirakel Novalie af Norrsken

RAG n 03 21 - Bruntabby bicolor
2010-12-16

[Galleri] [Stamtavla]

Li är min första Ragdoll med tabby-teckning. Hon har ett otroligt fint & jänmt 'V', en fin fluffig krage. Hon tycker om att vara först med att hälsa vid dörren, men gärna på lite avstånd. Jag skulle beskriva det som att hon är mer förtjust i andra katter än i oss. Hon är nog den av våra honor som kommer bäst överrens med alla. Hon var den första som accepterade Indi & hon sover nästan aldrig själv. Där Li ligger ligger någon av de andra katterna. Li kommer också från Nina & har ställts ut en hel del som kattunge. Hon är en otroligt snäll katt & älskar att rulla runt på soffan & i sängen. Det slutar ofta med att hon ramlar ner av misstag & tittar runt omkring sig i förvåning. Hon är nog den som håller katt'flocken' så harmonisk på något oförklarligt sätt.. Tack ännu en gång Nina!

Kommentera här: